2015. január 6., kedd

Új év - új remények :)

Rég voltam... Pedig sok minden történt azóta, mióta utoljára írtam.
Már túl vagyunk az utolsó lombik csalódásán, most új fejezetet nyitunk, ami jövő héten meg is kezdődik azzal, hogy Dani ovis lesz. Ha erre gondolok, a szívem szakad meg, annyira egymáshoz nőttünk az elmúlt 3 évben.. fogalmam sincs, hogy fog menni a beszoktatás, ki fog jobban sírni :(
De ne szaladjunk ennyire előre, próbálok visszaemlékezni, mi is történt az elmúlt 1 hónapban.
Szóval megbeszéltük Sz-szel, hogy visszamegyek  dolgozni, ez azt hiszem jót is fog tenni. Ezzel párhuzamosan Daninak ovit kellett találni. Végül nem az eredetileg kiválaszottba megy, mert ott már nem volt hely, hanem egy másik, szintén magánoviba. 15-en lesznek egy csoportban 3 ovonővel, nagyon szimpatikus és kedves mindenki, nagyon jó helyre kerül!
Voltunk bent a munkahelyemen is, én egész pontosan január 27-én, kedden kezdek. Fura lesz visszamenni 3 év után - várom is meg nem is.
Így - miután elrendeztem Dani és a magam sorsát is, ismét agyalhattam a hogyan továbbon...
Valahogy kezembe került a júliusban csináltatott IR vizsgálatom eredménye, és gyanút fogtam, hogy valami nem stimmel vele - annak ellenére, hogy a nődoki és az endokrinológus szerint rendben van. Akkor ezek voltak az értékeim:

Glülóz 0 perc: 4,8mmol/l
Glülóz 120 perc: 5,4mmol/l
Inzulin 0 perc: 16,6
Inzulin 120 perc: 32,8

A HOMA indexem - amiről most hallottam először, 3,5. Ez elég magas, és úgy tűnik, hogy a 0perces magas inzulin értékem miatt.
Elkezdem gyorsan utána olvasni, hogy mi segíthet. Úgy tűnik az IR-re a 3-as szabályt alkalmazzák: bogyó, mozgás, táplálkozás. Nos, mivel augusztus óta életmódott váltottunk, mozgok, és egészségesen élek, így úgy tűnik, hogy én 2 szabályt alaklmaztam fél évig a 3-ból. +3 hónapig szedtem az inofolicot, amit szintén javasolnak. Ezen felbuzdulva úgy gondoltam, hogy meg kéne újra nézetnem, lehet már nincs is gáz. Amit szintén most tudtam meg, hogy van a városban magánlabor! Jó tudni.
Másnap reggel 7-kor már a vv-re vártam. Nagyon kedvesek voltak, és nagyon gyorsak! Aznap este emailben már meg is küldték az eredményt.

Közben 2-en is a Mens Mentist ajánlották, hogy nézessem meg ott magam, ott mindent tudnak az IR-ről.
Erősen elgondolkodtam rajta, de először írtam egy ottani doktornőnek, elküldve a júliusi eredményeim, ő mit gondol róla. Íme a válasz:

Leletei utalhatnak inzulin rezisztenciára, mely hozzájárulhat az embriók fejlődésének leállásához, de nem feltétlenül magyarázza azt. A pontosabb diagnózis felállításához érdemes lehet a vércukor terhelés során 60 percnél is megmérni a vércukor és inzulin szinteket. Érdemes lehet a pajzsmirigy működés alaposabb meghatározása, serum D-vitamin szint mérés, genetikai vizsgálat.

Sokkal előbbre nem vagyok, a pajzsmirigy és D vitamin szinem renben van amúgy.

És ezek lettek az új vv eredményei:

Éhgyomri glucose 4,7mmol/l
60 perces glucose 5,1mmol/L
120 perces glucose 4,3 mmol/L
Inzulin 5,9mIU/L
Inzulin 60 perc 26,3mIU/L
Inzulin 120 perc 23,7 mIU/L
Inzulin rezisztencia (HOMA index) 1,23

Első blikkre nagyon megörültem az eredménynek, az inzulinom szépen lement!!!
Aztán megmutattam egy IR-es ismerősömnek, aki egyből mondta, hogy most a cukrom nem jó :(
a 120 perces alá megy a 0 percesnek.. ááááá, ezt nem hiszem el... szerinte ez is utalhat IR-re.
Gyorsan utána olvastam, és azt irták, hogy akkor van gáz ha 0,5 vagy nagyobb egységgel megy alá a 120perces a 0 percesnek. Nálam ez 0,4. Szóval nem gondolnám, h IR-es vagyok, és bogyóra lenne szükségem, viszont tényleg figyelnem kell, a táplálkozásra.
Ezzel az IR témát lezártam magamban :)
Karácsony előtt 1 nappal telefonáltak a Versysből, hogy jan.6-án mégsem ér rá a doktor úr, közbejött egy műtét, menjünk inkább 12-én.. Daninak így sajnos 1 nappal csúszik az ovikezdése...
Aztán amit még nem írtam, hogy még szintén decemberben Aviva tortán szóba elegyedtem egy csajjal, akiról kiderült, hogy a helyi kórház genetikai osztályán biológus ÉÉÉÉÉssssss előtte a Versysben dolgozott szintén biológusként, őket tanitották meg először az embriók genetikai vizsgálatára!!! Hát ez hihetetelen!! :) Így óra útán ott maradtunk még egy fél órát dumcsizni :) Mesélt a Versysről, mesélt a helyi kórházról, az AMH-ról - hogy szerinte most túl nagy jelentőséget tulajdonítanak neki 2 éve meg azt sem tudták mi az. Nagyon dícsérte az inofolicot, ő is szedi, jótékony hatással van a petékre :) Javasolta, hogy hivjam fel a kórházat, és menjek el genetikai vizsgálatra! Hát nem kellett kétszer mondania, másnap már teloztam is, holnap 4-re kell mennem!!! :) Szerencsére elfogadják a háziorvosi beutalót is, ugyhogy ma délutn oda is el kell mennem beutalóért.
Szóval haladunk:)

Ezek a vizsgálatok vannak most tervben:

Jan7- genetika
Jan12-Versys - Sz-nek töredezettség vizsgálat
Jan19-Immunológia nekem
Jan26-Immunológia Sz-nak.

Közben minden leletemet kikértem Tapolcáról, a 4 lombikunk részletes dokumentációját, hogy alakultak a tüszők a stimu alatt, az embriok hogy feljődten, Sz eredményeit, szóval mindent.
Ezeket tudom majd vinni mindenhova mutogatni :)

És amin most még elgondolkodtam, hogy felhívnám a győri Kaálit is még most, elmennénk konzultációra, lombikra gondolom ott is jó hosszú a sor, lehet csak év végére kapnánk oda is időpontot :( Nagyon dícsérnek ott egy bizonyos Krizsa dokit, állitólag ő foglalkozik az alacsony AMH-s nőkkel.
De azt hiszem ezzel megvárom ennek a 3 vizsgálatnak az eredményét.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése