2015. június 24., szerda

Második tüszőnéző UH

Tegnap reggel időben indultam Kaposvárra, hogy tutira én legyek az első. Hajnali 5-kor sikerült is elindulnom, 8-kor már a Kaáliban voltam, és nem volt előttem senki! Mivel fél nap csúszóval jöttem el a melohelyről (viszem a gyerkőcöt ortopédushoz címszóval), így délre vissza kellett érnem. Fél 10-ig vettem parkolójegyet, legkésőbb akkor úgyis el kell indulnom, hogy beérjek 12:00-ig. A doki nem kapkodta el a reggeli érkezését, 9:10 perckor esett be! Mire mindennel végeztem – persze a gyógyszertárban is kb ezeren voltak – már 9:50-volt. 12:10-re értem be, de nem volt gond.

Szerencsére én voltam az első, be is hívtak, amíg a doki beöltözött, készüljek elő az UH-ra én is. Most nem volt túl beszédes a doki, talán még bal lábbal is kelt fel, úgyhogy nem erőltettem a kommunikációt. A tegnap eredményeim 8 nap Gonal után:
-          jobb oldalon: 5db 16-17mm + pár kisebb
-          bal oldalon 2 db 21mm + 2db 14mm
-          endometrium: 8,3mm
A mnyh-m elég vékony, ugyan hétfőig még van ideje vastagodni, de azért megemeltem az E vitamin és méhpempő kapszula adagom, napi 1-ről 2-re.
A tüszők darabszámilag nem rosszak az alacsony AMH-m és a kis adag hormon ellenére, bár tudom, hogy a leszívásig pár selejtes lesz már.

Szóval a menetrend a következő: tegnap este beadtam az utolsó Gonapeptylt, ma reggel az utlsó Gonalt. Ma est pontban 21:00-kor másfél Ovitrelle, pénteken leszívás. Először 20:30-at írt a papiromra, de mikor megláttam, gyorsan szóltam, hogy az óvoda reggel fél 7-kor nyit, nekünk meg kb 3 óra az út, szóval negyed/fél 10 mire odaérünk... ez sem tetszett neki, húzta a száját, de végül átírta az időpontot. Úgy látszik velem mindig csak a baj van :(

Amúgy nekem ez is fura, mert Tapolcán mindig PONTOSAN 36 órával leszívás előtt kellett beadni a tüszőrepesztőt. Tehát ha reggel 8-kor volt a leszivás, akkor 2 nappal előbb, este 8-kor kellett beadni. Úgy látszik itt annyira nem adnak a részletekre, de remélem nem lesz belőle gond, és nem repednek meg jóval előbb a tüszőim.....  

A másik furcsaság, hogy másfél Ovitrellet kell beadni, Tapolcán mindig kettőt kellett. A maradék felet itt beültetés után azoknak kell beadni, akiknek 10-nél kevesebb tüszőt szívtak le. Ez nálam elég sanszos, szóval beülti után szúrnom kell még Ovitrellet. Bár megmondom őszintén fogalmam sincs, hogy mi szükség rá, és mi köze van a kevés tüszőhöz... ezt majd meg kell kérdeznem, mert azért érdekel.

Az Aspirin protectet és a Merckformint tegnap vettem be utoljára, mátol tilos, majd leszívás után folyt köv. Amúgy ezt sem értem, hogy az IR bogyót miért kell leszívás előtt abbahagyni, de tegnap nem nagyon mertem kérdezni, tényleg nem volt jó hangulatban a doki. Pénteken is ő lesz a leszíváskor talán arra jobb hangulata lesz!

Amin még elgondolkodtam, hogy mennyire kell nekem a Clexane?? Egyáltalán nem vagyok benne biztos, hogy nekem erre szükségem van. Nálunk sajnos nem itt kezdődnek a problémák...Erre is rá fogok kérdezni...

És még egy dologra. Az Embryogenre! Erre még csak most bukkantam rá, fogalmam sem volt, hogy ilyen lézetezik, de úgy látom Bp-en ezt már évek óta használják! Akkor Taplcán/Kaposváron és más Kaálikban miért nem? Lehet, hogy pont ez segítene a mi problémánkon is! Sajnos ezt most már nem fogjuk tudni bevetni, de a jövőre nézve egy új lehetőség lehet...

6 megjegyzés:

  1. Szuperek a tüszőid, minden rendben lesz;) Tökjó, h ilyen gyorsan meglesz a lesszívás is :) Az embriogént főleg a vetélőknek ajánlják, de azoknak is akiknek sok biokémiai terhességük volt. Szerintem nekünk ez pénzkidobás. Van akinek beülti után 2 naponta kell Ovitrelle-t szúrni, mert állítólag sok mindenkinél segíti a teherbeesést, de azt nem tudom, kinek szokták adni, nálunk nem szokás. Mi volt nálad a trombofilia szűrés eredménye? Mert,ha rossz lett, a Clexane kell, h segítse a beágyazódást. Drukkolok ezerrel péntekre!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Andi, köszi a drukkot, nagyon kell :) Remélem most nem állnak le az embriók a fejlődésben és nem marad el a beültetés!!
      A gyors leszívásnak én is örülök, ugyanis most hallottam, hogy sokkal rosszabban hat a egy elhúzódó stimuláció a petesejtek minőségére, mint mondjuk a sok hormon. Nálam a 2db 9napos stimu volt a legjobb, a 11-13naposak katasztrófális kimenetelüek voltak.
      Az embryogenről ezt találtam, ami miatt azt gondolom, hogy nekünk is jó lenne:
      Két fő célcsoport van:
      1) azok a hölgyek, akik 36-45 közt vannak és már kevesebb petesejt leszívására van lehetőségük az orvosoknak. Az ő kevesebb számú petesejtjüket így minél jobb körülmények közt tudják "nevelgetni", szebb formájú, fejlettebb, strapabíróbb kis embriók lesznek - hála a növekedési faktoroknak!
      2)azok a párok akik már több vetélésen vannak túl (különösen úgy hogy az ok nem egyértelmű). Tehát habituális vetélőknek javítja még az esélyeit.
      Mi az első csoportba tartozunk és emiatt mindenképp szeretnék rákérdezni, csak abban bízom, hogy hallotak is róla.....
      MTHFR homozigóta vagyok, emiatt szedem most az Aspirin protectet és javasolták beülti után a Clexanet... de mivel már hordtam ki babát úgy, hogy fogalmam sem volt errő la tényről, ezért nem tudom, hogy mennyire van most rá szükségem.... Sajnos nálunk egyenlőre ott kezdődnek a bajok, hogy már kint leállnak az embiók a fejlődésben....

      Törlés
    2. Most nem fog leállni egy embrió sem, sőőőőt, fagyibaba is marad :) Én is kértem ma időpontot lombikra, augusztus elején megyünk konzultációra :) Ismét belelkesültem :) Szuper dolgokat találtál az embriogénről, megfontolandó. A BMC-ben lehet kérni, kb. 60.000, szerintem nálatok is, de szerintem ezt mielőbb intézned kéne, mert csak 3 napos embriótranszfernél lehet használni. Hajrá!!!! Minden rendben lesz :)

      Törlés
    3. Köszi Andi, úgy legyen! :)
      Sajnos erről mi most lecsúsztunk, kb 4 hetet írnak a beszerzésre, majd jövőre, ha ez most nem jön össze. De nektek még belefér augusztusig az intézés :) Bár az is mindjárt itt van!
      Ami most még izgat, és mindenképp szeretném kérni, az a PICSI eljárás, ezt majd pénteken kell megbeszélnem a biológussal, remélem nem fognak akadékoskodni....
      Elég sokat olvasgattam a témában mostanában, és meg vagyok győzödve, hogy ez a másik lehetőség, ami segíthet nekünk – nálunk mindig ICSI van, apabajok miatt kezdtük anno a lombikozást, csak közben én is „lerobbantam”
      Szóval van sok pozitiv példa rá, hogy sokaknak ez az eljárás segített. Pl ez: „Mi is ICSI-vel kezdtünk, mert a férjemnél volt a gond, nem nálam. Sejt mindig lett elég, el is kezdődött az osztódás, de aztán egyre kevesebb fejlődött, végül beültetés idejére már csak 1-2 maradt, és azok sem tapadtak meg. PICSI-nél viszont 5 fejlett lett, megszületett a fiunk, és még maradt 3 sejt lefagyasztva. Beszéljetek az orvossal, mert ha ez a helyzet, hogy nem fejlődnek tovább 1-2 nap után, ott a hímivarsejt a hibás (nekünk azt mondta az orvos, hogy ott lép be valahogy a folyamatba). Kitartás. Én is ott tartottam, hogy ez az utolsó, és pont ez működött...”
      Nekik azt mondták sperma gond, ha nem fejlődnek az embriók.. most már én is itt tartok....

      Törlés
    4. Én most a szteroidos lombikban hiszek az autoimmun pm gyulladásom miatt, rengeteg tanulmányban az áll, hogy sokkal több petesejt és embrió lesz egy ilyen protokollal. Egyelőre nem foglalkozok az embriogénnel, de kikérem majd az orvosom véleményét. A PICSI szerintem nálunk nincs, de erre is rákérdezek. Mi volt ma? Hány sejtet szívtak le? Mikor kell telefonálni? Gyere mielőbb a jó hírekkel ;)

      Törlés
  2. Olyan jó lenne, ha jelentkeznél végre...:)

    VálaszTörlés