2015. május 4., hétfő

A kaposvári Kaáliban

Elérkezett hát a várva várt nap J
Reggel időben keltünk, szerencsére sikerült is időben elindulnunk, 7-kor már úton voltunk az oviba. Kb féluton jutott eszünkbe, hogy Dani úszócuccai otthon maradtak, így fordulhattunk vissza, kicsit sem voltam ideges L Az út - a gps szerint is - 3 óra, nekünk 11-re volt időpontunk úgy, hogy előtte kértünk egy spermavizsgálatot, szóval fél 11 körül jó lett volna ott lenni. Most már nagyon kellett sietnünk. Az ovitól végül 7:40-kor tudtunk elindulni. Egerszegen még megálltunk tankolni és 11 előtt 5 perccel érkeztünk az intézetbe. A váróban csak páran ültek (nem mint Tapolcán szoktak, ahol levegőt is alig kapni a tömegben), felvették az adataink és Sz. már meg is kapta a tégelyét a kulccsal. Nem tudunk elég messzire menni ahhoz, hogy ismerőssel ne találkoznánk, ez most is így volt J Amúgy tudtam ám, hogy ott lesznek, a pár férfi tagja a feleségét várta, akinek fagyasztott embios beültetése volt aznap. Még Tapolcán ismerkdetünk meg velük (bár a lány szombathelyi, őt ismerte Sz.régebbről is), az utolsó lombikunknák együtt voltunk leszíváson, és mivel kísértetiesen hasonlít a sorsunk, azóta is tartjuk a kapcsolatot. Nekik Tapolcán 2 lombikjuk volt, egy tavaly nyáron egy pedig novemberben, de a beültetésig ott egyszer sem jutottak el, alig volt leszívott petesejt, és ráadásul  2-3 naposan mindig leálltak az embiók a fejlődésben – akárcsak nálunk. Aztán intézetet váltottak, eljöttek Kaposvárra, és most áprilisban volt az 1. lombikjuk, ahol 5 gyönyörű embiot hoztak nekik össze, 2-t visszakapott akkor, 3-at le is tudtak nekik fagyasztani. Sajnos a stimus hónapban nem sikerült nekik, most a 3 fagyibabából 2 szépen felébredt, nagyon drukkolok nekik, hogy ez most sikerüljön. Azért elgondolkadtó, hogy mi lehet az oka annak, hogy egyik helyen még beültetés sincs, a másikon meg még fagyasztani is tudnak??

Szóval ott várakozunk, közben Sz. is visszajött, és fél 12 előtt kicsivel hívtak minket, hogy bemehetünk a doktor úrhoz. Aznap nem volt M. doki, akihez eredetileg bejelentkeztünk, de W. dokival is maximálisan elégedettek voltunk, nagyon szimpatikus, segitőkész, türelmes és még humora is van J Kicsivel több mint 1 órát voltunk bent, ezalatt átnéztük az összes eddigi leletünk, hogy miket szedek most, miket kéne még szednem, milyen vizsgálatok/papírok kellenek még, mikor és hogy tervezzük a lombikot:

1.      Kiderült hogy enyhe IR-em van. Ez azért eléggé meglepett, mert eddig mindenki tökéletesen meg volt elégedve az eredményemmel:

Éhgyomri glucose 4,7mmol/l
60 perces glucose 5,1mmol/L
120 perces glucose 4,3 mmol/L
Inzulin 5,9mIU/L
Inzulin 60 perc 26,3mIU/L
Inzulin 120 perc 23,7 mIU/L
Inzulin rezisztencia (HOMA index) 1,23

Ők nem nézik a HOMA indexet, mert az önmagában nem jelent semmit. Ami a gond, az az, hogy a 120 perces cukrom alámegy a 0 percesnek – mégha nincs is rá túl nagy inzulinválasz, ez akkor is gond. A másik probléma, hogy a 120 perces inzulinom 4-szerese a 0 percesnek, és a 4-szeres érték pont a határon van és ez már enyhe IR. Így felirt 500mg Metformint, amit csütörtök este kezdtem el szedni.
 
2.      Nagyon alacsony az AMH-m. A 0,6-os utolsó értéket ők egyáltalán nem veszik javulásnak, nem szokták ilyen gyakran nézegetni, szóval nyugodjak bele, hogy alacsony, és ez nem nagyon fog már változni. (Azt persze ő sem tudta megmondani, hogy miért ilyen alacsony az FSH hozzá, csak annyit mondott, hogy örüljünk neki, hogy a 2 értékből csak az egyik rossz, a másikkal nem kell foglalkozni). Erre azt mondta, szedjek DHEA-t. Ekkor gyorsan elétettem a tavaly októberi leletem, ami 3-4 hét DHEA tabletta szedése után készült, és látszik, hogy iszonyatosan megemelkedett a tesztoszteron és DHEA-szintem, és mondtam, hogy ezt nem szívesen szedném. Erre megnézte a mostani tesztoszteron szintem, azt mondta nagyon az alsó határon van, nyogodtam kezdjem el szedni. 75mg az ajánlott napi adag, nekem 50mg-os maradt még tavalyról, abból szedjek napi 1-et, de ha ennyire félek tőle, akkor 2naponta egyet, mert úgy tűnik, amúgy is jobban reágolok rá, mint más – másoknák 2 hónap szedés szokta ennyire megemelni a hormonértékeket.

3.      Múltkor a nődokimmal megbeszéltem, hogy a Bromocriptin csak 2 naponta szedem, mert nagyon szépen levitte 1500-ról 130-ra. Most azt javasolták szedjem naponta, mert ha túl magas a 21.napi prolactinom, ami náluk 300-at jelent (a felső határ amúgy valahol 500körül van), akkor meg kell emelni az adagom. Nagyszerű, ezért most biztos ami biztos, naponta szedem a felet belőle.  Most pénteken megyek amúgy erre a vérvételre.

4.      Írt fel D vitamint, mert igaz hogy jön a nyár, de ők most is javasolják napi 3000NE D vitamin szedését. Ezt szedtük amúgy eddig is, de most legalább nem kell a receptért futkozni.

5.      Szedjem továbbra is az Inofolicot – vagyis az Inozitol port, ezzel nagyban hozzájárulhatok a petesejtek jobb minőségéhez. Bár én napi 4-et szedek, mióta olvastam, hogy ennyit javasolnak máshol, hogy tényleg használjon, szerintük elég nekem 2 is belőle, csökkentsem le, így is túl sok mindent szedek már...

6.      Tök felesleges volt elmennünk immnológiai és genetikai kivizsgálásra, aki már szült, annál sokminden nem derülhet már ki – és így is volt. Mivel MTHFR homozigóa vagyok, szedjem tovább a femibiont, de a sima patikai folsavat nyugodtan abbahagyhatom, azt úgysem tudja hasznosítani a szervezetem, csak azt, ami a femibionban van. Milyen érdekes, hogy az 1. lombiknál, ami sikerült, csak Femibiont szedtem, és sikerült. Vajon lehet összefüggés?

7.      Szedjem továbbra is az aspirin protectet, bár ők csak a stimu alatt javasolják a kezdését, de ha nekem Egerszegen azt mondták, hogy már most szedhetem nyugodtan, akkor ne hagyjam abba. Valószínű beültetés után szúrnom kell majd a Clexanet is. Ilyenkor azért elgondolkodom, hogy anno, mikor elkezdtük 2011-ben, fogalmam sem volt semmi ilyesmiről, nem szedtem semmi extrát, nem szúrtam semmit, mégis sikerült... biztos, hogy kell ez a sokminden???

8.      Közben behozták Sz. eredményét. 40mill/ml. 30% gyorsan mozgó, 30%lassan mozgó, 40% álló. 40millios eredménye még soha nem volt, de a 30% jól mozgó elég kevésnek tűnik. A doki szerint ez egy sima IVF-hez is elég – Tapolcán az 1. leszámítva, mindig ICSI volt. Itt lehetőség van egy bizonyos PICSI eljárásra, amikor is a biológus a legszebben mozgók közül választ, nem csak találomra. Még nem tudom, mit válaszzunk, egyenlőre nekem a sima IVF a legszimpatikusabb, ott még működik a természetes szelekció.

9.      Mikor szeretnénk lombikozni? OEP-es időpontunk szeptemberre van, de mivel most minden leletünk friss, hónapok óta szedjük a vitaminokat, és úgy érzem lelkileg is készen állunk már egy újabb lombikra, ezért azt mondtuk, hogy amint lehet, kezdenénk. Átnézte, mik azok a leletek/papírik, amik még hiányoznak nekünk, szerencsére nem kell már sokminden:

a)      nekem egy friss rákszűrés
b)      az altatáshoz EKG és teljes vérkép
c)       Sz-nek STD vizsgálatok (HIV, Hep.)
d)      és kell egy közjegyző általi élettársi nyilatkozat – érdekes, hogy ezt Tapolcán soha nem kérték....

10.  A doki szerint, hogy a saját szervezetem ne zavarjon be, fogamzásgátlós hónappal indítsunk. Fel is írta, és majd a ciklus 3.-5. napján kell elkezdenem. Ha a 3. napon elkezdem, a 21. ciklusnapig oda kell érnem, hogy fel tudják írni a leállító szurit, és meg tudjuk beszélni, hogy milyen stimulációm legyen. Csodálkozott, hogy Tapolcán, mind az összes lombik Suprefact+Gonal F volt, ők soha nem szoktak csak egyféle hormont alaklamzni, mindig kombinálják. Mivel a GonalF-ben csak FSH van, ezért ha ezt kapnék mindenképpen kapnék még valamit, amiben LH is van. Vagy van egy szer, amiben mindkettő benne van, csak ez nagyon drága, de ezt is lehet választani. Ez a Pergoveris. Majd együtt kitaláljuk.

Szóval amiben maradtunk, az egy júniusi fizetős lombik, addig beszerezzük a hiányzó papírokat.
Összességében nagyon pozitív az új hely, az orvosok hozzáállása, az egész rendszer, bízom benne, hogy jó döntést hoztunk, mikor őket választottuk.
Ami aggaszt, az a távolság, Kaposvár nagyon-nagyon-nagyon messze van!!!! 6 órát ültünk az autóban, már minden bajom volt, mire odaértünk Daniért az uszodába, éppen beestünk érte. Nem tudom hogy fogom ezt végigcsinálni.
Múlt héten letöltöttem az IGO-t a telomra, az én automban nincs GPS, és a leszívást leszámítva egyedül kell majd járnom. Kb 7-8 alkalommal kell majd mennem, próbálom úgy megoldani, hogy a melohelyen nem szólok semmit róla. Valószínű minden alkalmat szabival kell megoldanom, nem tudok csúszóval csak úgy „kiugrani”.

Ma vagyok a 17. ciklusnapon, kb. 1 hónap múlva kezdődik a stimu J  

3 megjegyzés:

  1. Nagyon jól hangzik ez a júniusi lombik ;) Kívánom, hogy sikerüljön, ne legyen szükség az ötödikre ;) Érdekesek ezek az intézetek, hogy egyik helyen nincs embrió, a másikban meg fagyasztásra is marad, szóval biztos, hogy a stimuban is van valami bibi...Remélem nektek bőven marad most fagyasztott( nekem sem maradt soha)! Én is megyek nemsokára immunológiára és trombofilia szűrésre, szerintem nem hülyeség szülés után. Ugyanúgy mint te, én is Femibiont szedtem, de most már nem tehetem a jód tartalma miatt, szóval simán lehetek MTHFR heterozigóta vagy mi :) A Clexane sem hülyeség, de én sem értem, hogy úsztuk meg ezeket az első terhesség alatt...Te hol csináltattad az immunológiát? A Laboratorium KFT-nél? Mi lett az eredmény?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, köszi! :) Szerintem is van köze a stimuhoz is, pl az extra nagy adag hormon, rontja a petesejt minőségét. Remélem itt inkább majd lassan de biztosan haladunk a tüszőnövesztéssel. Én Zalaegerszegen csináltattam az immunológiát, oda kaptam beutalót, mert ott elég profik, és alaposak. 3 gén vizsgálatához a vért a helyi kórház genetiaki osztályán vették le, itt derült ki, h MTHFR homozigóta vagyok. Az immunológián semmi nem derült ki, minden leletem tökéletes, csak azt írták rá a papiromra, h az előzményekre való tekintettel, antifoszfolipid szindróma fennállhat, ezért javasolják az aspirin protect szedését, és a következő lombiknál a Clexanet.Tb alapon csináltattam mindent, ha már úgyis fizetem.

      Törlés
    2. Hú, te nagyon ügyi vagy! Én egy csomó pénzt fogok ezekért fizetni, mert Budapesten állítólag egy évet kéne várni, nekem meg annyi időm már nincs....

      Törlés