2015. május 21., csütörtök

Időpontok, eredmények

A elmúlt ciklusom jó hosszúra sikeredett. A már megszokott 24-26 napos helyett valamiért ez 29 napos volt. 27./28./29. nap volt kis pecsételés és 30.nap (vasárnap) reggelén megjött. Nem tudom mitől lehetett, nem voltam beteg, sem felfázva, talán kicsit stresszes. Az egyetlen + bogyó, amit ennek a ciklusnak az elején kezdtem szedni az a pycnogenol volt, de az egy antioxidáns, nem hiszem, hogy ilyesmit okozna.
Már múlt pénteken, a ciklusom 27. napján láttam, hogy nemsokra megjön, így gyorsan telóztam Kaposvárra, hogy még tuti legyen időpont május utolsó hetére, mert csak akkor tudok csúsztatni. Mondták, h azon a héten W. doki – akinél 1. konzin voltunk – szabin lesz, csak M. doki lesz, ő is csak délig. Mondtam, ok, nekem mindegy, nem akarok ragaszkodni egyik dokihoz sem, mert ott úgy vannak, hogy egyik nap az egyik, másik nap a másik, nem tudunk végigcsinálni úgy egy lombikot, hogy nem kerüljünk néha a másikhoz. Mondtam, hogy ha majd megyek, akkor egyúttal szeretném megcsináltatni a rákszűrést és bakterológiát is. Így május 26, keddre kaptam időpontot, fél 12-re kell mennem. Úgy számoltam, ha  8 körül elindulok, valamikor 11 után odaérek. Most először megyek egyedül ilyen hosszú útra, ráadásul egy teljesen új útvonalon, kicsit tartok tőle.

Szóval ebben a hosszú ciklusban voltam 21. napi vérvételen, ekkor prolactint és progeszteront néztek, ezt kérték még Kaposváron. Azt mondták, 21. nap mindig magasabb a prolactin, ha 300 fölött lesz, akkor meg kell emelni a napi fél Bromo adagomat. (3. napon 137 volt a prolactin úgy, h kb minden 2./3. nap szedtem, mert folyamatosan elfelejtettem). Na miután ezt közölték, rátértem a napi rendszerességre, ügyeltem rá, hogy tényleg minden nap bevegyem, ez kb 1 hétig tartott a 21. napi vv előtt. Így ma nagy megnyugvással láttam, hogy 140!!!! lett az értékem! Pipa! :)

A másik a progeszteron volt, az 58,1nmol/l lett, nem nagyon tudtam hova tenni ezt az értéket, most gyorsan utána olvastam, azt írják, hogy babaprojectnél jó ha 40 felett van, és azt jelzi, hogy volt peteérésem! Akkor ez is pipa! :)

És végre megvan a homocisztein szintem eredménye is! Mivel MTHRF homozigóta vagyok, ennek az értéknek magasnak kell lennie, félve néztem meg a papírt. Az erdmény: 5,3 referencia tartomány 5-20! Mi van? Aztán időközben eszembe jutott, hogy tavaly októberben néztek nekem folsav szintet, az akkori értékem 17,8 referencia tartomány: 3,1-20,5. Akkor most tényleg mi van? A homozigóták nem tudják hasznosítani a folsavat, tehát alacsony a folsav szintjük és jó magas a homocisztein szintjük! Se a folsavam nem alacsony, se a homocisztein nem magas, ezek után még mindig MTHFR homozigóta vagyok? Mert szerintem egyre kevésbé. És ezek előtt a vv-ek előtt csak inofolicot ittam hónapok óta meg párnaponta bekaptam egy 3mg-os folsavat – amit egyébként nem is tudok hasznosítani. Na mindegy, majd jövő kedden elviszem Kaposvárra, aztán kielemzik...aztán szerdán elmegyek a helyi genetikai tanácsadásra, végülis ez a doktornő  küldött el erre a vv-re, mondjon rá valamit.

Sz. végre túlvan az ANTSZ-es vérvételeken. Múlt héten ugye kért beutalót a házidokitól, aki a magánlaborba írta meg neki, mint fizetős vérvétel. 1 hete elment, hogy leveteti, de ott közölték vele, hogy ez ingyenes, miért akar érte fizetni??? Menjen vissza a házidokihoz és irasson vele egy másik, TB támogatott beutalót! Úgyhogy Sz. kedden megiratta az új beutalót, bár a házidoki értetlenkedett, de azért megcsinálta, és tegnap levette a magánlaborban, ingyen a vért! Ennek az eredményét sajnos nem tudom vinni kedden, mert 1 hetet modtak rá, nem baj, majd viszem legközelebb.

Szóval alakulnak a dolgok, már csak egy ekg-t és nagyrutint kell majd csináltatnom leszívás előtt, és vége!!!
Ma vagyok a ciklusom 5. napján. 3. nap este szerettem volna elkezdeni a fogamzásgátlót, de persze elfelejtettem... Így 4. nap reggelén kezdtem, jún 9-én fogy el a 21 szem, a ciklusom 24. napján! Aztán kezdünk! :)

2 megjegyzés:

  1. Szuper, hogy ilyen jól haladtok ;) Nem lehet, hogy a folsavad és a homociszteined amiatt jó, mert szeded az inofolicot és abban folát van? Te hol szerezted be a Pycnogenolt? Kérdezted egyszer, hogy milyen Q10-et szedek, itt vannak a liinkek: https://internetpatika.hu/spd/25125754/GAL-Bio-Q10-koenzim-50-mg-Q10-30-adag-45-g-GAL és http://bionom.hu/biobolt/etrend-taplalek-kiegeszitok/italok/q10-koenzim-komplex-synregytech.html. A Gál nagyon tömény vajízű.

    VálaszTörlés
  2. Szia Andi, az inofolicban is folsav van nem folát, de ezek szerint ezt is elég jól tudom hasznosíítani. A homocisztein vv előtt kb 3 héttel kezdtem szedni a femibiont és B komplexet, hihetetlen lenne, h 3 hét alatt ennyire lenyomták az értéket... A pycnogenolt a helyi gyógyszertárban vettem, Flavogard néven fut. Köszi a linkeket, megnézem!

    VálaszTörlés