2015. május 11., hétfő

Az elmúlt hét nagyvonalakban és A TERV! :)

A múlt hét viszonylag gyorsan telt, próbáljuk intézni a hiányzó papírokat, mire újból mennem kell – kb 2,5 hét múlva – arra minden meglegyen. Sz. volt a házidokinál, kért beutalót Hiv, Herpatitis és Lues vizsgálatokra. Ami nagyon fura, hogy a doki egyenesen a magánlabornak írta a beutalót, és közölte, hogy kb 6-7000Ft-ot kell majd fizetnünk érte... Hát ennyit az ingyenes vérvételekről és a TB-ről.
Én voltam 21. napi hormon vérvételen, ma meglesz az eredmény, de fogalmam sincs róla mikor tudok bemenni érte, mert minden nap csak 9-től van leletkiadás. Rákérdeztem a homocisztein eredményemre, megnézték a gépben, még nincs kész. De hát már több mint 2 hete levették, hogyhogy nincs meg? Biztos megint hiányzik egy reagens, ezért nem tudják megcsinálni... na köszi. A csaj rendes volt, amíg vették a vérem, felhívta a labort, hogy miért nincs még meg az eredmény, azt mondták neki, hogy összevárnak párat, és majd egybe megcsinálják... Hát ennyit az ingyenes vérvételekről és a TB-ről.
A múlt hét legnagyobb eseménye azonban az volt, hogy csütörtöktől hivatalosan is élettársak lettünk :) És mindezt potom 15600Ft-ért. A hülyének is megéri :)

És akkor most jön A TERV! :)

Nagyon, nagyon sokat gondolkodtam magunkon az elmúlt 1 hétben, mióta hazajöttünk Kaposvárról. Sokszor éjszakákon át, még aludni sem tudtam emiatt.
Viszont tettem egy számomra hatalmas felfedezést! :) Most már csak az a kérdés, hogy meg tudom-e győzni a dokit, hogy jól van úgy, ahogy gondolom :)

Szóval, ami szöget ütött a fejmeben az a doki AMH-val kapcsolatos megjegyzése volt. Én ugye elmondtam neki, hogy mit gondolok, hogy engem tönkretett a 13 évig tartó fogamzásgátló szedése – 20 évvel ezelőtt egy főiskolásnak az elsődleges szempont az volt, hogy minél olcsóbb legyen, azok pedig jó adag hormont tartalmaztak, ezen kívül túlvagyok 4 lombikon, az utolsó ráadásul akkora adag hormon volt, hogy csoda hogy még működök... Erre a doki teljes nyugalommal közölte, hogy bizony más is szedett fogamzásgátlót, másnak is volt sok lombikja, mégsem tette tönkre az AMH-juk. EZ TISZTÁN GENETIKA!!!

Ok, akkor induljunk ki ebből. GENETIKA. Tehát örököltem a korai menopauzát. Utánanézve Anyunak 50 éves korában, a nagynénémnek – nem tudom ez mennyire számít – már 40 éves korában eljött a változó kor!! Tehát rám is hasonló korai menopauza vár. (Ismerek egy lányt, akinek az anuykája 60-hoz volt közel mikor a változókorba lépett, ennek a lánynak 8-as az AMH-ja!)

Ami a lényeg, hogy ha nekem alacsony az AMH-m, most úgy tűnik jelenleg 0,6 körüli, ez pár évvel ezelőtt sem lehetett sokkal több. Amikor 2011-ben elkezdtük a lombikot, NEM NÉZTÉK AZ AMH-t!!! Senkit nem érdekelt, senkit nem ijesztegettek vele. Jó volt az FSH? Igen. Jó volt a TSH? Igen. Jó volt a Prolactin? Igen. És mindez elég volt ahhoz, hogy minimális hormonnal indítsuk a lombikot. Lett is 14 petesejtem, igaz 3. napra csak 2 maradt, de a sok hormon nem rontott a minőségen, így 1 embió szépen fejlődött és meg is tapadt :) A 2. lombikunknál, amikor kezdük a tesoprojectet – 2013. októberben - már nézni az AMH-t, kiderült, hogy nekem nem valami fényes, ezért elkezdtek tömni hormonnal. Minél több hormont kaptam, annál rosszabbak lettek az eredményeink, egészen addig, míg a 3. lombiknál fejlődésben leállt embriókat kaptunk vissza, a 4.-nél pedig már beültetés sem volt. Tehát, meg kell győznöm a dokit, hogy nekem minimális hormonra van szükségem, annak ellenére, hogy alacsony az AMH-m. Nézzük csak a többi hormonértékem, ami teljesen rendben van, menjünk vissza 2011-be, és csináljuk végig úgy ezt a lombikot. Hogy mindez jól érthető és átlátható legyen, csináltam egy táblázatot, amiben egy oldalon ott van a 4 lombikunk minden részlete. Ebből tökéletesen látszik, hogy minél nagyon a hormon, annál sz@rabb minden más! Tisztában vagyok vele, hogy most nem lesz 14 petesejtem, nem is ez a cél. Én csak 3-4 tökéletes minőségű petesejtet szeretnék, amik osztódni is képesek!
Íme a táblázat:
 




És ezután, hogy végképp megerősítsem magamban az igazam, rátaláltam Ezüstmackó oldalán erre az esettanulmányra:

„...40 évesen kezdte a lombikokat a kistesóért, 300IU-s Gonal-ra ekkor nem is reagált, törölni kellett a ciklust, később változó protokollokkal, változó mennyiségű Gonal és egyebek mellett lett pár tüsző és petesejt, de sosem sikerült semmi, míg végül a 7. lombik lett a befutó, alacsony dózisú stimu mellett (150 gonal a korábbi 450 helyett) 4 tüsző, 4 petesejt, 4 embrió és 42 évesen ikerlányokat szült.
A különbség az, hogy neki volt olyan orvosa, aki küzdött érte, és értett is ahhoz, amit csinál. Kurva sok pénze ráment a nőnek, de úgy volt vele, hogy pénzt tud majd teremteni a menopauza után is, petesejtet viszont nem. És ma 3 gyerekes anya, mind saját petesejtből.”

Hát ennyi. Nagyon remélem, hogy Kaposváron nyitottak erre a dologra, és a doki nem akar ezek után teletömni hormonnal!!! Lássák végre be, hogy a sok hormon tönkreteszi a petesejtet!! És akkor ez a vége, ami nálunk is az utolós 2 esetben. Izgulok, hogy fog reagálni, remélem nem hiszi, hogy okosabb akarok nála lenni, és nem fordítva sül majd el a dolog. Talán tudunk ésszerű kompromisszumot kötni!

Időközben úgy döntöttem nem szedem a DHEA-t. Nem teszem tönkre az amúgy tökéletes hormonjaim vele, az AMH-on meg úgysem ez fog segíteni. Inkább az Inozitolt szedem duplán.

Ma vagyok a 24. ciklusnapon, ha megjön – remélem csak a hét vége felé – elkezdem szedni a fogamzásgátlót :)

 

21 megjegyzés:

  1. Szia, egy Zugolvasó jelentkezik. Nem akarom összezavarni az elméleted, de nekem 2013. december 28-án indult az első és egyben utolsó lombikom. Amh-m 0,3, akkor voltam 34 és fél éves. short protokoll,450 E Gonallal, Menopurral,Cetrotide, 8 petesejtet szívtak le, ICSI-vel 7 megtermékenyült, két ötnapos blasztobébit ültettek vissza, két másik blasztotesó fagyasztva van. A vegyespáros ikreim 2013. augusztus 12-én születtek.

    VálaszTörlés
  2. 2012. decemberében indult a projekt, bocsi eltévesztettem az évszámot. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, először is gratulálok az ikrekhez! :) Köszönöm, hogy leírtad a történeted, megkérdezhetem, hogy az FSH-d mennyi volt akkor? Mert nekem az utolsó lombiknál 3,8 volt, és elsősorban emiatt gondolom, hogy nincs szükség nagy adag hormonra. Mert az FSH adja a parancsot a tüsző érlelésére, az AMH pedig azt mutatja, hogy petefészekben hány tüsző „veszi az adást”. Tehát ha alacsony az FSH akkor nincs gond a stimulálhatósággal kisebb dózisú hormonnal sem, csak az alacsony AMH miatt kevesebb tüsző fog elindulni. („Az FSH az ovarium stimuláhatóságát mutaja.Általában 6 alatt kiváló, 6-9 jó, 9-10 még megfelelő, 10-13 nehezen stimulálható, 13+ nagyon nehezen stimulálható”). Amúgy az eddigi összes lombikom hosszú protokoll volt csak kizárólag Gonallal, szóval biztos ez sem a legjobban megválasztott stimu az én esetemben. Esetleg egy rövid protokoll FSH/LH kombos stimuval nálam is bejöhet... ami biztos, hogy valamin változtatni kell...

      Törlés
    2. Az Fsh-ra pontosan nem emlékszem,de 9 alatt volt. Mi a BMC-ben voltunk, ott alacsony AMH-nál szinte automatikus a rövid protokoll, szerintem logikus is. Érdemes lenne ha nem is teljesen minimálisra levi ni a hormonokat,de mindenképpen a rövid protokollt erőltetni.Köszönöm a gratulációt, holnap lesznek 21 hónaposak a drágáink.

      Törlés
    3. Köszi az ötletet, megpróbálkozom vele! :) És boldog 21.hónapfordulót az ikreknek! :)

      Törlés
  3. Szia! Azt szeretném kérdezni, hogy az inozitol-ból milyen fajtát szedsz, (hol veszed?) És hány gramm a dupla adag? Tényleg jó hatása van?
    Köszönöm

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, első körben myo inozitolt ittam, ebben van inozitol is és folsav is egyben. A mérőkanál benne 1gr-os, a napi ajánlott mennyiség 2*2gr. Én a dupláját iszom, 4*2gr-ot. Ez az: http://www.naturvitamin.hu/pharmekal-health-myoinositol-folsav-citrus-p-531.html. Ebben pont annyi folsav van, amennyi az inofolicban is. De az íze szerintem borzalmas volt.
      Amikor pár hete elfogyott, akkor mindenhol hiány volt ebből a fajtából, akkor sima inozitol port vettem, de ebben nincs folsav, azt külön kell mellé szedni. Ebből is napi 8gr-ot iszom. Ennek nincs semmi íze amúgy. Viszont ehhez nincs mérőkanál, azt vagy külön kell rendelni hozzá, vagy grammos mérleg. Ez az:
      http://shop.vitaltrend.hu/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_product_id=284&Itemid=236
      + ha petesejt minőség javítás céljából kérdezted, akkor még emellé nagyon fontos a Q10, amiből szintén nagy dózist szedek, 400mg-ot naponta. Nekem az AMH 0,3-ról 0,6-ra nőtt, szerintem ezektől...

      Törlés
    2. Köszönöm szépen! Igazából nem tudom mi a baj. Az AMH 5,2. Viszont nincs peteérésem, legalábbis a tesztek ezt mutatják. Valamint a vérzésem sem rendszeres. Most 2 egymás után megjött (35 és 40 napra), gondolom a gyógyteák is hatásosak voltak.

      Törlés
    3. Egyszer azért ha lesz időm és kidobandó 5000 ft-om kíváncsiságból megnézetem az AMH-mat én is újra. Bocsánat hogy beleszólok, de csak annyit hogy a magas Amh szint PCOS-ra utalhat, amit a Te esetedben Kitti alátámaszt hogy nincs, vagy nem megfelelő a peteérésed. Doki mit mond? Uh-n mit látnak?

      Törlés
    4. Én is PCOS-ra gondolnék, tényleg nem ártana egy alapos kivizsgálás ezügyben. Az 5,2-es AMH viszont tökéletes :)

      Törlés
    5. Nem voltak ciszták az ultrahang vizsgálatokon. A TSH-m magas és a májfunkció értékek nem voltak valami jók. A héten megyek újra vérvételre. Remélem már jó irányba mozdultak az értékek. (Cseppeket, teákat iszok.)

      Törlés
  4. Szia! ismeretlenül írok, mert segíteni szeretnék. Én úgy mentem az első lombikomra, hogy határozottan közöltem az orvosommal (akit akkor láttam másodszor, kaáli, pest) hogy a magas fsh (14) ellenére én csak minimális hormonnal szeretném az első lombikot nyitni, illetve, a leginkább test-barátabb / "természetesebb" hormonnal. így lett a long protokoll , mínusz a fogamzásgátló (ezt sem kértem), csak az éles hónapban ment a 2x75 E / ampulla MENOPUR 6 alkalommal két naponta, és ennyi. Hozzá kell tennem, hogy a bal petefészkem nem működik régóta. A leszívás napján lett 7 petesejtem, mind a jobb petefészekben, ebből mind megtermékenyült és mind eljutott az 5. napig. Ez valami hihetetlen volt. osztályzásuk: 3 A, 3 B, 1 C. Egyedül a C-t nem fagyasztották le. kettőt kaptam vissza, es most vagyok a 13. hétben egy babával. Szóval, arra buzdítalak, hogy igenis legyél határozott, te jobban ismered a tested! En sosem bíztam meg egy orvosban sem, mert ugyebár nem vagyok családtagja, csak egy a sok páciens közül, így azt kértem, amit úgy gondoltam (saját megfigyelések), a legjobb a testemnek. az orvos partner volt, és sikerült! Előtte az inszemek alkalmával cisztákat gyártottam, és nagyon fajt mindenem (másfajta hormonokkal), a menopur alatt - után semmi panasz! Úgy tudom, a menopur az egyetlen nem szintetikus hormon, és az FSH/LH arány egyezik a normális hormonális aránnyal. Ja, 38 éves vagyok, AMH: 2,4 volt. A korom ellenére nem akartam első körben annyi petesejtet, hogy fagyasztani kelljen, mondván, elég lesz 1-2 jó petesejt, erre lett 6 tökéletes embrió, és most azon agyalok, mikor fogom tudni elhozni a fagyasztottakat:) Biztos vagyok benne, hogy az alacsony dózis volt nálam a nyerő! A hormonkezelés alatt szedtem D-vitamin cseppeket, és hidegen sajtolt búzacsíraolajat, és napi egy tasak inofolicot, semmi mást:) Remélem, tudtam segíteni. Zsu

    VálaszTörlés
  5. lemaradt, hogy a menopur mellett a 2x1 closty volt még az elso 5 napban. Zsu..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Zsu, gratulálok a babához! :) Köszönöm a támogatást, és az ötleteket! Az AMH-d nagyon szép, gondolom ez is közrejátszott abban, hogy kevés hormont kapj. Sajnos manapság annyira túlértékelik az AMH-t, hogy nem érdekli őket, ha minden más hormoneredmény rendben van. De próbálkozni fogok mindenképp, remélem hasonlóan támogató dokik vannak Kaposváron is, mint Pesten :)

      Törlés
  6. Hú, hogy ez milyen egy érdekes felfedezés! Én pont most akarom rávenni a dokimat arra, hogy legyen végre egy hosszú protokollom is, mert eddig csak rövid volt, de ezek szerint, ez nem biztos, hogy jó...Nekem mondjuk a 2,2-es AMH mellett 8-as az FSH-m, szóval nem tudom nekem mi lenne a jó, mindenesetre a hosszút még nem próbáltam, a röviddel meg alig lett legutóbb embrióm ugyebár..Gáz, hogy nekünk kell nyomoznunk és hogy ennyire nem személyre szabottak ezek a protokollok...Továbbra is drukkolok, majd írj, mire jutottál!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, szerintem, is nagyon gáz ez így :( Nekem is az összes stimum totál egyforma volt eddig, és nem gondolnak arra, hogy valamin változatni kéne. Ez a stimu már most más, mivel fogamzásgátlóval indul, amit ma kezdek. Utánaolvastam ennek is, többek közt azért jó ez így, mert most 1 hónapot pihennek a petefészkek, és talán a következő – stimus – hónapban jobban teljesítenek! Neked antagonista protokolljaid voltak? Kaptál Cetrotidot? A 8-as FSH nem vészes, gondolom nincs baj a stimulálhatóságoddal. Az AMH-d pedig nagyon szép! Ami még érdekes, hogy van olyan doki, aki azt mondja, h nem a nagy mennyiségű hormon, hanem a stimuláció hossza rontja a petesejtek minőségét. Tehát egy 9-10 napos stimunál jobb minőségű sejtek nyerhetők mint egy 13-17 naposnál.

      Törlés
    2. Igen, antagnisták voltak és én kíváncsi vagyok, mire képes egy hosszú, vagyis olyan, minta tied most, ami fogigátló szurival indul a mensi előtt. Kaptam Cetrotidot, miért kérdezed?

      Törlés
    3. Mert most én is ilyen protokollt szeretnék, remélem meg tudom beszélni a dokival! :)

      Törlés
  7. Az elsőnél azt nem értem, hogy azt írod hogy a 3.cn-on kezdődött a stimu, 9 napig tartott de a 16.cn-on volt a tüszőrepesztő. Az hogyan? 9+3= 12 és mi történt a 12. és 16.ciklusnap között?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, épp a napokban tűnt fel nekem is, most, hogy visszanéztem hogy nőttek az előző lombikok alatt a tüszőm és ahhoz képest mikor volt a leszívás... ezt tutira elírtam, de ha lesz egy kis időm, utánanézek, hogy is volt valójában :)

      Törlés
  8. Kicseréltem a képet, így már ok :)

    VálaszTörlés